Door het zuidelijk deel van het Vlinderommetje in Zuidwolde

i.v.m. te weinig deelnemers gaat deze wandeling niet door

21 september 2024

Het zuidelijk deel van het Vlinderommetje in Zuidwolde met Joop Verburg.

Start: 10.00 uur vanaf Buningshof, Ekelenbergweg Zuidwolde (route kiezen ingang woning Middelveenseweg 13, daar is Buningshof tegenover)

De wandeling is langs het zuidelijk deel van het Vlinderommetje in Zuidwolde. Dit deel van de route is aangelegd in 2021 en officieel geopend in 2023.

We starten bij Buningshof waarbij de route rondloopt in de nieuw aangelegde natuurgebieden rond dit gebouw. Buningshof is beschikbaar gesteld door de eigenaar als verenigingsgebouw voor de Natuurvereniging Zuidwolde. De route loopt vervolgens door het bosgebied van de Ekelenberg met bijzondere bosflora en speciaal aangelegde bloemenweitjes met kans om de Sleedoornpage te zien. Verder loopt de route langs de zuidrand van de woonwijk Middelveen 1. Dat is een landschapspark met veel bijzondere planten en paddenstoelen.

Na de wandeling is er koffie en thee.
Kosten: €3,50 p.p.
Opgeven bij: Bea Gorter: bw.gorter(at)outlook.com