Plantenruilbeurs

Zaterdag 14 oktober 2023 van 10.00 uur tot 11.30 uur
Locatie: het terrein van Millefleurs, Stuifzandseweg 51 in Hoogeveen.

Tweemaal per jaar organiseren we een plantenruilbeurs; dan ruilen we zaden, stekken, plantjes en pollen met planten. Het zijn gezellige ochtenden waarbij praktisch iedere bezoeker wat moois meeneemt om weg te geven. Ieder heeft met zorg gekeken wat er in de eigen tuin te delen is, of brengt opgepotte zaailingen mee. In ruil ga je met andere schatten weer naar huis.
Er worden geen woekerende planten gegeven en ook geen planten met zevenblad of winde. De plantjes zitten zoveel mogelijk in potjes, zodat ze gemakkelijk zijn mee te nemen, niet beschadigd raken en thuis ook niet meteen de grond in hoeven.

We beginnen met rondkijken en koffie en thee met koek. Als iedereen goed heeft kunnen kijken maak je je keus en als er meerdere gegadigden zijn wordt er samen overlegd. De planten zijn gratis.  Als je zelf geen planten hebt kunnen inbrengen en wel meeneemt dan betaal je een vrijwillige bijdrage. Dit geldt voor zowel leden als niet leden van Groei en Bloei.

Dus bewaar zaailingen, stekken en gescheurde planten voor de ruilbeurs, ook groentes zijn welkom.