Bloemschikdemonstratie

22 november

Begin 2019 mocht Hans na het winnen van de kwalificaties, Nederland vertegenwoordigen in de FTD World Cup, het wereldkampioenschap bloemsierkunst in Amerika, met 23 deelnemende landen.
Het was een fantastisch en heel heftig avontuur; Hans is van november tot maart 7 dagen per week bezig geweest met de voorbereiding. Hij heeft een speciale ruimte gehuurd om ongestoord alle ondergronden te kunnen maken.
Hans heeft meegedaan aan meer wedstrijden, maar dit was van een ongekend formaat, het WK is eenmaal in de 4 jaar, dus echt een soort Olympische Spelen.
Van de 23 landen wist Hans de vijfde plek te halen, het podium was in zicht!
Toen gebeurde het meest onverwachte, tijdens de wedstrijd stortte de ondergrond in en dan verlies je punten. Op dat moment stort je wereld in, ook letterlijk. Hans kon zich herpakken en kan terugkijken op een fantastische tijd die veel bekendheid en inspiratie heeft gegeven. Het geeft een impuls aan zijn ambitie om ook in het buitenland te gaan werken door masterclasses en lessen te geven. En nu dus een masterclass voor Hoogeveen/De Wolden.