Kerstdemonstratie bloemschikken met Hans Zijlstra. Gaat niet door.

Dinsdag 7 december 2021. hebben wij Hans kunnen reserveren voor een fantastische avond.

We zien jullie dan om 19.45, Herman Bavinckhuis te Hoogeveen.
Entree voor leden gratis voor niet leden €6,00
Tijdens de demonstratie worden de prachtigste kerstarrangementen gemaakt met diverse technieken. Deze stukken worden op het einde van de avond verloot.

Groninger bloemist Hans Zijlstra vertelt over zijn WK avontuur in Philadelphia.

Wereldkampioenschap

Begin 2020 stond er een bijzonder evenement voor Hans op de planning. Hij mocht Nederland vertegenwoordigen in de FTD World Cup, het wereldkampioenschap bloemsierkunst in Amerika. De bloemstylist werd eerste in de Nederlandse kwalificaties en was daarmee één van de 23 deelnemende landen van het WK. “Het was een fantastisch avontuur, maar ook heel heftig”, vertelt hij. “Ik ben van november tot maart zeven dag per week bezig geweest met de voorbereiding. Ik had een speciale ruimte gehuurd waar ik mezelf opsloot zodat ik ongestoord kon werken. Daarna heb ik alle ondergronden naar Amerika laten vliegen. Die reservering in het vrachtvliegtuig stond al, dus ik werkte met een strakke deadline.”

Het wedstrijdprincipe was voor de bloemstylist niet nieuw. “Ik heb eerder wedstrijden gedaan, maar nog nooit van dit formaat”, licht hij toe. “Dit WK is maar één keer in de vier jaar. Toch heeft het wel wat hoor, achter je eigen vlag de zaal inlopen. Kippenvel had ik, van mijn tenen tot mijn hoofd. Dit waren echt de Olympische Spelen voor mij.”

Van de 23 landen wist Hans in de tussenstand een vijfde plek te behalen. Het podium in zicht! Helaas gebeurde het meest onverwachte. Tijdens de wedstrijd stortte één van de ondergronden in. Hierdoor verloor Hans punten en raakte buiten de top 10. “Dan stort je wereld in, letterlijk en figuurlijk. Maar ik heb gewonnen van mezelf”, vertelt hij optimistisch. “Dat pakken ze me nooit meer af.” Hans heeft geen moment spijt gehad van zijn deelname. “Deelname is promotie voor jezelf. Ik hoopte er meer buitenlandse klussen uit te halen. In Nederland heb ik inmiddels alles gedaan, van complete bruiloften tot de grootste evenementen. Ik kan en wil meer.”

Opgave is verplicht, vol is vol, je kunt je opgeven bij:
Ypie terpstra: email: yterpstra(at)ziggo.nl

Spelregels Herman Bavinckhuis in Hoogeveen.

De ruimte die gebruiken is Coronaproof, we hebben een onderlinge afstand van 1,5 meter. Bij binnenkomst draagt iedereen een mondkapje, die kan af als je op je plek zit, zodra je gaat lopen moet die weer gedragen worden.

Er wordt niet gevraagd naar een QR code, omdat ook gevaccineerde mensen het virus over kunnen brengen en bovenstaande afspraken het meest veilig zijn.