Brian Kabbes, reis door Kyrgyzstan.

De Hemelse Bergen van Kyrgyzstan

Woensdag 13 april 2022, aanvang 19.45 in het Herman Bavinckhuis, Stoekeplein 4 te Hoogeveen

Het Tien Shan gebergte (de Hemelse Bergen) in Kyrgyzstan is voor natuurliefhebbers een waar paradijs. Ingeklemd door grote buurlanden als China, Kazachstan en Oezbekistan biedt de voormalige Sovjetrepubliek Kyrgyzstan (Kirgizië) een ongekende rijkheid aan flora en fauna. Brian Kabbes ondernam verschillende avontuurlijke reizen naar dit land, waarover hij tijdens deze diavoorstelling vertelt. In een land zo groot als de helft van Duitsland komen meer plantensoorten voor dan in heel Europa! Tijdens zijn tochten werd er geslapen bij locale herders in hun vilten joerten en was het mogelijk het dagelijkse leven van deze semi-nomaden van dichtbij mee te maken. Ook daarover zal Brian vertellen. Naast indrukwekkende landschappen en vele boeiende planten komt ook de overige natuur ruim aan bod. Tijdens deze voorstelling reist u mee door de Hemelse Bergen, bezoeken we de spectaculaire woestijnen in het binnenland en de uitgestrekte, bloemrijke weides. Het belooft een boeiend verslag te worden, vol avontuurlijke verhalen.

Opgeven bij:
Ypie terpstra: email: yterpstra(at)ziggo.nl