De fotogroep van Groei & Bloei

Groei & Bloei Hoogeveen heeft een zeer enthousiaste fotogroep.
De fotogroep telt 14 personen. Deze hebben de afgelopen jaren vanwege corona alleen digitaal contact met elkaar onderhouden.
Omdat de groep te groot is geworden om in huiselijke kring bij elkaar te komen, zijn de leden vanaf afgelopen jaar in een kleine zaal bijeengekomen.
Daarbij worden dan de meegebrachte foto’s aan elkaar getoond en besproken. Elke maand krijgen de leden een thema-opdracht. Het resultaat daarvan wordt vervolgens naar Tineke de Weerd gestuurd. Van de diverse foto’s maakt zij een collage en stuurt deze aan iedereen. De volgende onderwerpen zijn voorbij gekomen: schaduw, spiralen in de natuur, spinnen en hun web, stilleven met bloem, winter, regenplassen, streepjes, etc. De thema's worden iedere maand in de Nieuwsflits gezet met een zeer uitgebreide fotoreportage op de website.
Op dit moment wordt er door de groep geëxposeerd in het Hospice in Hoogeveen met als onderwerp: molens. Het geeft veel voldoening de foto’s als expositie ergens ten toon te stellen.
Momenteel is de groep ook bezig met de zogenaamde ‘kettingfoto’. Nummer één maakt een vrije foto en hij/zij stuurt deze door naar nummer twee. Deze maakt op zijn/haar beurt een foto die op de vorige foto aansluit en stuurt deze door naar nummer drie. Als alle leden van de fotogroep een foto heeft ingeleverd, wordt de hele serie op een volgend bijeenomst gepresenteerd. Het is telkens zeer verrassend wat er uiteindelijk uit komt.

Het samen bezig zijn met foto’s te maken, elkaar tips te geven, de ander te vragen naar, hoe, waarom en wat heb je gebruikt of gedaan en zo van elkaar te leren werkt heel stimulerend.

Heb je belangstelling, of wil je informatie?
Tineke de Weerd: tedewe(at)hotmail.com 0528-273777
Marry van de Kamp: rmvandekamp(at)outlook.com 0528-240558